Spørsmål og svar

Hvordan bestiller jeg varer på scooty.no?

Hos oss kan du bestille varer 24 timer i døgnet 365 dager i året. Du kan bestille varen i vår nettbutikk: scooty.no eller sende en mail til: kundeservice@scooty.no der du oppgir varetype, farge/modell, navn, adresse og telefonnummer.

 

Hvordan vet jeg om varen er på lager?

Om det ikke står at varen er utsolgt er varen på lager og kan da bestilles på vår hjemmeside: scooty.no eller e-post: kundeservice@scooty.no

 

Hvordan vet jeg at bestillingen min har gått gjennom?

Har bestillingen din gått gjennom vil du få en bekreftelse på e-post som bekrefter dette kort tid etter at du har lagt inn bestillingen din. Hvis du ikke mottar en ordrebekreftelse på e-post må du sjekke i Søppelpost.

 

Hvor og når kan jeg hente varer hos scooty.no?

Hos scooty.no kan du hente varer hverdager mellom 18:00-21:00 etter avtale. Helger og helligdager stengt. Vi har lager på Harestua. Adresse på Harestua: Tyttebærstien 25, 2743 Harestua. Finn veibeskrivelse - Klikk her.

 

Hvor ofte sender vi ut varer?

Vi sender ut varer hver dag.

 

Hvor lang tid tar det før jeg mottar varen jeg har bestilt?

Lagervarer leveres normalt innen 3-7 virkedager.

 

Hvor fort får jeg svar på e-post?

Vi besvarer alle henvendelser innen 48 timer. Har du ikke hørt fra oss innen 48 timer, vennligst ta kontakt med oss på telefon: 93046014. Dette gjelder ikke under helg-/helligdager.

 

Kan jeg spore min forsendelse?

Alle varer som sendes med posten 0,5 - 35 kg kan spores. Du vil kort tid etter at varen er sendt motta et sporingsnummer på e-post eller sms. Du kan benytte: pakkesporing.no/posten.no for å spore din forsendelse.

 

Jeg trenger servicetime da det er noe feil med varen min!

Vil du booke servicetime kan du sende mail til: kundeservice@scooty.no

 

Hva koster det å handle hos scooty.no?

Prisene på scooty.no oppdateres med jevne mellomrom, det er alltid prisen som er oppgitt når du klikker på "Fullfør bestillingen og betal" som gjelder for din ordre. Frakt kommer i tillegg, og prisen for frakt får du oppgitt ved å legge varen i handlekurven. Aktuell fraktkostnad vises i handlevognen og oppdateres når du legger til produkter.

 

Hvordan betaler jeg og hvordan leveres ordren?

Ved bestilling på nett kan du betale med faktura tilsendt på e-post eller PayPal, alternativt Vipps ved henting. 

Ordre ekspederes som regel innen 24 timer, og varer som finnes på lager beregnes å ha en leveransetid på 3-7 virkedager.

 

Hvordan reklamerer jeg på en vare?

Alle reklamasjoner skal være skriftlige. Alle reklamasjoner kan sendes på mail til: kundeservice@scooty.no

For å melde fra om en retur sender du en e-post til kundeservice@scooty.no og skriver ordrenummer eller kundenummer i emnefeltet.

Vi trenger informasjon om kundenummer eller ordrenummer og hvorfor du vil returnere produktet.

Du kan melde fra om retur direkte til kundeservice@scooty.no når det gjelder service eller angrefrist.

 

Garanti

Garantitiden varierer mellom produktene, dette spesifiseres i produktinformasjonen. Spørsmål vedrørende garanti avhenger av varens art. Hvis du føler deg usikker kan du gjerne ta kontakt for informasjon om rutinene omkring garantien for akkurat det produktet som du er interessert i. Du når oss via e-post.

 

Konsumentens (privatpersonens) angrerett ved e-kjøp

Konsumenten har i følge forbrukerkjøpsloven og loven om e-handel i visse tilfeller rett til å angre et kjøp. Dette gjøres gjennom å meddele scooty.no innen 14 dager fra den dagen konsumenten tok imot hele ordren eller deler av ordren. Angreretten gjelder bare om varen er i uforandret stand, og den gjelder ikke bedrifter.

Dersom du vil benytte angreretten anbefales du å kontakte scooty.no sin kundeservice på e-post kundeservice@scooty.no og oppgi ordre- eller fakturanummer for å få tildelt et returnummer pakken må merkes med. Formålet med returnummeret er å gjøre identifiseringen av og administreringen rundt returen lettere.

 

Hva skjer om nettilkoblingen brytes?

Om nettilkoblingen brytes før du har rukket å sende din ordre til scooty.no kan ikke ordren registreres. Varene som ligger i handlevognen blir værende der til neste gang du logger inn på scooty.no og du kan fortsette der du ble avbrutt.  Er du usikker på om din ordre har blitt registrert eller ikke kan du gå inn på din ordrehistorikk (når du er innlogget). Der ser du alle ordrer som har blitt mottatt av scooty.no.

 

Hvor finner jeg angrerettskjema for retur?

Dersom du ikke lastet ned angrerettskjema under bestilling, kan det lastes ned her: Angrerettskjema  

 

Hastighetsbegrensning
Scooty.no står ikke ansvarlig for hvordan du bruker din sparkesykkel.

Er den ikke fysisk fartsbegrenset fra Scooty.no er det heller ikke lov å benytte den i det offentlige rom.
Les mer om de nye reglene som kom 10.04.2018 her: Slik er de nye reglene

 

Hvis du får problemer

Send en e-post til kundeservice@scooty.no dersom du får en feilmelding eller om det oppstår andre problemer når du besøker scooty.no.